تبليغات تقليدی : advertising    copy 

پسرکی را ديدم که برای تبليغ محصول خود و فروش آن که فال حافظ بود، سعی می‏کرد از يک جمله ارتباطی و رسانه‏ای استفاده کند:    

جمله‏ای که گفت برايم خيلی جالب بود و اثربخشی آن تا جايی بود که من برگشتم و از آن پسر کوچک فال فروش
يک فال خريدم و او توانست محصول خود را معرفی کرده و سودی هم عايدش شود.

اين جمله، کپی و تقليدی از  يک آگهی بازرگانی بود که برای يکی از محصولات بهداشتی شنيده بودم:

             " يک بار امتحان کافيه"                     

 

به نظرم رسيد که اصطلاحی برای اين نوع تبليغ پيدا کنم، لذا  تبليغات تقليدی را جالب ديدم!!

/ 17 نظر / 5 بازدید
نمایش نظرات قبلی
علايی

سلام.روز دانشجو را به شما تبريک می گويم.

سپهری

تا حالا فكر كردي كه چرا بعضي وقتها زمين ميخوريم؟ از بد شانسيمون نيست، طبيعت ميخواد به ما ياد بده كه چطور دوباره بلند بشيم

گداعلي مرقعي

بله، يكبار امتحان كافيه چون با همين يكبار خريدن‌ها، به مقصود خودشان مي‌رسند و بنابراين كافيست هر كسي فقط يكباز از محصولشان خريد كند. از قضا، به نظرم اين تبليغ خوبي نيست چون اگر كالايي خوب باشد، مشتري آنرا بارها و بارها خواهد خريد و براي همين تعدد خريد هم ساخته مي‌شود. بگذريم، برويم سراغ اصل مطلب كه آنهم شعر باشد: دوران بقا چو باد صحرا بگذشت خوبي و بدي و زشت و زيبا بگذشت پنداشت ستمگر كه ستم بر ما كرد بر گردن او بماند و بر ما بگذشت البته در اينجا منظور از ستمگر، همان فروشنده متقلبي است كه از هر كس مي‌خواهد فقط يكبار كالاي او را بخرد!

سيف‌اله

نگفتي توي فال چي نوشته بود؟

حسين بصيريان

سلام دوست عزيز به روز هستم . با يک خبر داغ ... حتما تا حالا شنيدنش!!!

بابک2

اره جالب و حرفه ای بود...کارای تبلیغاتی کردن خوب پول داره خووووووووب.....

مهستی برزگر

اينجا همه برنده هستند.بازاريابي شبکه اي را مي توان "درست" اجرا کرد. حرف هاي تازه در بازاريابي شبکه اي.سري به اينجا بزنيد. http://www.oradoshop.com

بهنام

سلام قدرت تبليغات تا حدی است که علاوه بر احساسات قدرت منطق را هم گاهی از آدم سلب می کند. می توان گفت که راز ماندگاری و انفساخ بسیاری از پدیده ها تبلیغات است.

حسين

سلام لطفا به وبلاگ من سر بزنید. مقاله ام در دومین نشریه جهانی رسانه به چاپ رسیده... ما را از نظرات خود بهره مند سازید. ارادتمند : بصیریان