focus groups

 قسمت دوم:  هدف از ايجاد گروههاي کانوني:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 -   تجزيه و تحليل محصولات, خدمات يا فرآيندها به منظور بهبود آنها يا شناسايي, شفاف سازي, تشريح و اصلاح يک مسأله

-    سنجش و ارزيابي يک فرآيند براي تشخيص درست آن

-   فراهم کردن اطلاعات واقعي به عنوان راهنمايي در تصميم‏گيري, جايگزيني عقايد و نظرات و تمرکز بر داده‏هاي موجود

-    ايجاد پايه‏اي از دانش مشترک در خصوص يک مسأله يا موضوع, بويژه درباره انتظارات و نيازهاي لازم و سازنده

-   يافتن نگرش‏هاي مشتريان فعلي, مشتريان احتمالي, مصرف‏کنندگان و ساير گروههاي هدف در ارتباط با تنوع گسترده‏اي از موضوعات و مسائل مختلف.

-   انعکاس دانش و آگاهي بدست‏آمده از گروهي به گروه ديگر.

 

کاربرد گروههاي کانوني:

 -   کسب دانش و آگاهي عميق از طريق گوش‏دادن به صحبتهاي شرکت‏کنندگان به عبارتي تجربيات, احساسات و اولويت‏هاي آنها

-   جمع‏آوري داده‏هاي بيشتر در مدت زمان کوتاه‏تر

-   کسب اطلاعات زمينه‏اي و کلي درباره موضوع مورد نظر

-   طرح فرضيه‏هاي تحقيقي که قابليت ارايه به تحقيقات و آزمونهايي را داشته باشند که در آنها از روش‏ها و رويکردهاي کيفي استفاده مي‏کنند

-  استفاده از نظرات جديد و مفاهيم خلاق

-   ابزار برنامه‏ريزي استراتژيک

-   کمک در ارتقای برنامه‏‏ريزی و طراحی برنامه‏های جديد

 

ادامه دارد...  

/ 2 نظر / 7 بازدید
Reza Neysi Minaee

بالاخره يه وبلاگ علمی بعد از کلی پشت سر گذاشتن وبلاگهای عشقی و مبهم و ... پيدا شد خدا را شکر لطفا از يک فونت واحد ترجيحا استفاده بفرمائيد تا کيفيت ظاهری وبلاگ بهتر بشه برخی جملات با هم تداخل پيدا کردند وبلاگ جالبيه ادامه بدين موفق باشيد

مژگان

از آقای رضا نیسی مینایی متشکرم که نظری راجع به وبلاگ من داده اند. راهنمایی های شما مرا تشویق می کند که بتوانم در نوشته هایم تجدید نظر کنم و هر روز بهتر و بهتر شود. باز هم متشکرم.