ساعت ۱٢:٢٥ ‎ق.ظ روز ٥ اسفند ۱۳۸٥  کلمات کلیدی:

دولت الکترونيک، شهروند الکترونيک؛ بهره‏مندی شهروندان الکترونيک از دولت الکترونيک

 اگر فرض بر اين باشد که دولت ج. ا. ايران تبديل به يک دولت الکترونيک شود و مردم ايران به عنوان شهروند الکترونيک محسوب شده و بتوانند به خدمات ارايه شده دسترسی آسان داشته باشند، خدماتی که می‏تواند برای ارايه به اين شهروندان سودمند واقع شود، پاسخگوی انتظارات و نيازهای آنها باشد و بتوانند از اين خدمات استفاده بهينه داشته باشند، ميتوان اين خدمات را باتوجه به اولويتشان به شرح ذيل نام برد:

               -     آموزش الکترونيک (e-learning): آموزش و پرورش، آموزش عالی و ....  

-   بانکداری الکترونيک (e- banking) : هر گونه خدمات بانکی و بانکداری

-   تجارت الکترونيک(e-marketing) مشتمل بر  بازاريابی الکترونيک ، خريد و فروش  الکترونيک
(e-shopping) و به طور کلی کسب‏ و کار الکترونيک (e- business): برای مثال در صنف‏‏ها و کسب‏وکارهای  مختلف 

-    کتابداری الکترونيک ( راه‏اندازی کتابخانه‏های الکترونيک(e- library) )

-     خدمات امور رفاهی و گردشگری ( برای مثال: تجهيز مراکز اطلاع‏رسانی الکترونيک در رابطه با رزرو و خريد بليط‏های مسافرتی، اطلاعات پروازی، کنترل ترافيک شهری و  ... )

-     تجهيز و راه‏اندازی مراکز اطلاع رسانی الکترونيک در سازمانهای خدماتی مختلف ( برای مثال: تجهيز و راه‏اندازی سيستم گويا و رايانه‏ای در مراکز درمانی و داروخانه‏ها، بخش ارتباط مردمی و ...) 

به عنوان يک شهروند الکترونيک چه نوع خدماتی برای شما در  اولويت هستند؟